Hoppa till innehållet
ap7 logo Till AP7.se

Maria Schultz

Poddsåfan – Erik Modig: Jesus hade en unik selling point

Enligt Erik Modigs föräldrar har han blivit belönad med en hög och genomträngande röst. Kanske är det så han får folk att lyssna, men troligtvis handlar det om att han är en expert på konsumentbeteende. Med en doktorstitel i bakfickan forskar han på Handelshögskolan i Stockholm. Det är dock inte allt, det finns ganska många strängar på den här lyran.

Jesus hade en unik selling point, han hade det bästa som finns – nämligen löftet om evigt liv.

Erik Modig är specialist på vilka synsätt vi människor har kring tänkandet och hur man påverkat människor genom historien. Han fick därför plöja igenom 3 000 år av kommunikationshistoria och hjärnforskning. Och Jesus han var en mästare på kommunikation visade det sig, för hur många kan erbjuda evigt liv egentligen?

Erik Modig har hunnit skriva fyra böcker och den senaste boken ”Bang For The Bucks”, släpps snart även på engelska. I poddsåfan kommer Erik att förklara hur hjärnan faktiskt fungerar utifrån beteende, psykologi och ekonomi. Och alla människor påverkas oavsett vi vill det eller ej. In och lyssna på hela avsnittet. Både roligt och nytänkande.

Lyssna på Soundcloud eller Spotify